Wednesday, February 01, 2006

Profeetta sikailija Muhammed oli raiskaajapedofiili eläimiinsekaantuja ja moniavioinen lapsiseksin harrastaja kuten on myös presidentti Vladimir Putin




Olemme keränneet Seppo Lehto puheenvuoroja ja tehneet niistä valaisevan koosteen tähän blogiin seuraavasti koskien paskavarpaisia ählämejä ja neekerinsankkerista kärsiviä paskakullisia neekereitä, sekä alueitamme miehittävää miehittäjä-Ryssää:


Presidentti KGB:n kasvatti Tarja Halosella oli hätä saada Suomi osaksi Neuvostoliittoa vappupuheellaan 1970-luvulla. Muslimeilla on nyt hätä muutaman pilapiirroksen takia. Lienee molempien hätä samaa luirua?

Kamelit paskantaa normaalia reittiään profeetta Muhammedin suulla muslimien naisten alistamista, lastensa ympärileikkaamista, moniavioisuutta, naisten kauppaamista omaisuuseränä, persereikäseksiä ymv:aa

Muslimeillakin hätä kuten Tarja Halosella, kuten kaikilla on mikä kelläkin hätänsä ;)

Odotamme kamelin paskahädän purkautumista profeetta Muhammedin suun eli kamelin perseen kautta:

http://suursuomalainen.blogspot.com/2006/02/suursuomalainen-historioitsija-seppo.html

... kyllä se siitä ... profeetta Muhammed pro kristitty maailma ja historioitsija tamperelainen Seppo Lehto Tampere

Tamperelainen Seppo Lehto profeetta Muhammedin ja ympäriämpärileikattujen muslimien häpäisijä Tervetuloa Tampereelle. Ählämit ja neekerit pysykööt loisimassa omilla pientareillaan älköönkä tulko tänne loisimaan ja haisemaan, kiitos

Suomen kansakunta
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/id27079_1.jpg

6 comments:

Qur`ans to fire in Finland and in Danmark said...

...


...



...

This is not matter of Faith or believing Muhammed

The Plain Truth is that this kind of burning quran demonstration is going to happen in very close future in Tampere

Arranger is Seppo Lehto in Tampere

Quran to fire in Finland as demonstration against islamistic riots in Tampere in Finland

Deliver this message the other muslimis in the world

Sananvapauden takaamiseksi koraanin polttaminen on vähäisintä muistutuksena vanhojen aikojen vainovalkeista vierasperäistämistämme vastaan

Kyllä muinaissuomalaiset ihmettelisivät Suomen ählämilaumoja keskuudessamme

Seppo Lehto koollekutsujana

Breaking news from Finland: Qurans to fire demonstration day will be closer and closer

Deliver this message to other muslims ; ) and foreign news agencies!
http://qurans.blogspot.com/

Kansanedustajiemme oma blogi:
http://persekarpaset.blogspot.com/ our pigs will be done for food by this quran fire

Yours sincerely http://seppolehto.awardspace.com/ Seppo Lehto Tampere

Delivery: Tatu Vanhanen fanclub;) http://www.kavkaz.fi Miehittäjä-Ryssä helvettiin loisimasta alueiltamme! ;)

Pekka Paavola Tampereen ex-kaupunginjohtaja haluaa said...

Olisi aika saada miehittäjä- ja sotarikollinen http://www.kavkaz.fi

Ryssä ja muslimihullutkin vastuuseen?

http://seppolehto.95mb.com/

Pekka Paavola aidossa miehittäjä-Ryssää kauhistelevassa ilmapiirissä

Tervetuloa koraania polttelemaan;)

Rasistituomari Anja Aulomaa Tampereen said...

Meillä ei pitäisi olla mitään omavastuuta neekereistä, eihän meillä ole ollut siirtomaitakaan


Puheenvuoro suomalaisille naisille, jotka potevat lapsen saamisen tuskaa

Toivottavasti tulet raskaaksi miehestäsi etkä jostain saatanan loisivasta neekeristä

Näitä mulatteja tehtailevia "I love you"-neekereitä kun on hiipinyt tänne kuin juopolle paskaa punttiin, valitettavasti

Tamperelaisen rasistituomari Anja Aulomaa työtavaritsisi kysyvät huolestuneena:

Onko tämä elinkeinonharjoittaja ja yhtiö varattoman ja yhden yhtiönsä Kipre Oy:n nurinvetäjän Sylvain Aristide Kipre - neekerin aikaansaannos Y-tunnus Nimi Yritysmuoto
2007582-7 UNIVERSAL CONSTRUCTION MANAGEMENT Yksityinen elinkeinonharjoittaja?

Myydäänkö ko. yhtiön kautta puutavaraa vai 5 €:lla Sylvain Aristide Kipren, syyttäjä Ulf Reimersin, kihlakunnansyyttäjä Jouko Nurmisen ja syyttäjä Esa Ahon hyvin nuolemaa ja perseessään kuluttamaa neekerin mustaamakkaraa?

Tampereen käräjäoikeuden mustaamakkaraa syövät tuomarikollegat kusevat tuomari Anja Aulomaan neekerikyrpään ihastuneelle ihrasian naamalle

Suomalaiset veronmaksajat miksi äänestätte perinteisiä puolueita kun lopputulos on suomalaisen rotumme tuho?

huumoria said...

Vapun kunniaksi suosittelemme seuraavaa lähetystä:)

Isänmaalliset vappuneekerit haastattelevat neekeriä ja ryssää;) .. KUUNNELKAA:)

http://patrioottiradio.atspace.com/

vappuneekerit ääneSSä - Palautteenne tärkeää ohjelman laadukkuuden parantamiseksi;) esim. vähemmistövaltuutetun nimeä kantavaan blogiin:
http://mikko-puumalainen.blogspot.com comment-osioon, jonka lienee joku vappuneekeri laittanut vappusimassa nettiin:).

Hyvää vappua!

... ja muistakaa kuunnella ko. vappulähetys ämyrit täysillä;)

PS: Maila-Katriina Tuominen ottakoon majoittaakseen kaikki somalit ja neekerit kun niistä niin pitää. Kysymys onkin montako somalia ja neekeriä Aamulehden lehtineekeri Maila-Katriina Tuominen kykenee elättämään? Olisiko parempi tyytyä mustaan dildoon:)?

Maila-Katriina Tuominen Aamulehden rasistiuskovain said...

Meidän hyysärilehmien ja kansakuntamme petturien on tiedostettava neeekerien, somalien ja ählämien vaarallisuus kansakunnallemme

TV1 perjantaina 21.1.2005 klo 21:00

* Islamilainen radikalismi Suomessa: missä, miten ja miksi?

SUOMI JA RADIKAALIT MUSLIMIT

Toimittajat: Juha Ristamäki ja Boris Salomon

Monikulttuurinen yhteiskunta koki kovan kolauksen viime marraskuussa Hollannissa. Nuori muslimiradikaali murhasi elokuvaohjaaja Theo van Goghin. Ohjaajan, jonka tuoreessa elokuvassa arvosteltiin voimakkaasti islamin uskonnon käsitystä naisen asemasta.

Hollantilaisia järkytti se, että murhasta epäilty oli Hollannissa syntynyt ja siellä kasvanut nuori mies. Kaikesta päätellen hän oli elänyt täysin erillään maan länsimaisesta kulttuurista.

Voisiko tällaista tapahtua myös Suomessa?

Somalialaissyntyinen Maryam Guuleed on asunut Suomessa jo yli seitsemän vuotta. Viime vuonna hän sai tähän astisen elämänsä roolin: hän pääsi esittämään toista pääroolia monikulttuuriseen näytelmään Aina Jonkun Tytär.

Näytelmän ydin oli se, että Guuledin esittämä nuori somalialaistyttö rakastuu nuoreen suomalaiseen mieheen. Tyttö tulee raskaaksi, mikä on järkytys niin tytön kuin pojankin vanhemmille. Näytelmä kuitenkin päättyy onnellisesti, jonkinlainen yhteys eri kulttuurien välille löytyy.

Aivan yhtä iloisesti ei sujunut Maryam Guuleedilla sen jälkeen, kun näytelmä näki päivänvalon. Häntä alettiin uhkailla.

Näytelmän ohjaaja Ritva Siikala: Maryammille soiteltiin ja hänen ystävänsä kertoivat, että mitä oli puhuttu kahviloissa, moskeijoissa. Nimenomaan jotkut ja haluan painottaa kovasti, että kyse on vain muutamista somalialaisista..ovat sitten väittäneet, että Maryam halventaa uskontoaan ja kulttuuriaan olemalla mukana tällaisessa näytelmässä.

Maryam Guuleed: Ehkä se on se rooli, jota esitän. Somalialainen tyttö, joka tulee raskaaksi ennen kuin naimisissa.

Puskaradion kautta Guuleed kuuli, että hänen olisi syytä välttää yksin liikkumista iltaisilla kaduilla. Ellei häntä uhkaisi väkivalta, häntä uhkaisi ehkä eristäminen somaliyhteisön ulkopuolelle.

Guuleed: Mä en pelkää, mutta ne ovat vakavia. Voi olla, että mä tulen somalialaisen yhteiskunnan ulkopuolelle.

Siikala: Ensinnäkin meidän esitys on taiteellisesti hyvä ja sisällöllisesti mitä positiivisin. Se avaa kanavia eritaustaisten ihmisten välille. Mutta ne herrat, jotka väittävät, että tässä tahrataan uskontoa, eivät halua avata niitä kanavia. Siitähän on kysymys.

Somalialaisten radio Suomessa, radio Warsan, hyökkäsi myös Guuleedia ja näytelmää vastaan. Radion nettikeskustelussa viitattiin Hollannin tapaukseen ja arveltiin, että Guuleedin tapaus on vielä vakavampi islamin uskon kannalta.

Aina jonkun tytär -näytelmän esittäminen on jo loppunut. Guuleed ei ole sittemmin enää joutunut uhkailujen kohteeksi.

Perjantain keskipäivän rukoushetki on alkamassa moskeijassa Helsingin Munkkiniemessä. Sali täyttyy pikku hiljaa äärimmilleen.

Imaami Mohammed Sherif Ishaq saarnaa naisen asemasta islamissa.

Sherif Ishaq: Islamilaisen lain mukaan mies vastaa molemmista sukupuolista. Miehen varat eivät ole vain häntä itseään varten, vaan myös vaimoa ja lapsia varten.

Suomessa asuu tällä hetkellä noin 25 000 muslimia. Suurin osa heistä on maltillisia.

Islamin tutkijoiden mukaan viime vuosien aikana uskonnollinen tietoisuus on kasvanut voimakkaasti Suomeen muuttaneiden muslimien parissa. Islamin periaatteista tingitään entistä vähemmän.

Tämä näkyy myös täällä Munkkiniemen moskeijassa esimerkiksi imaamin suhtautumisessa Aina jonkun tytär -näytelmään.

Imaami Mohammed Sherif Ishaq: I think it is advisable that such shows are not open to people. Because it only instigates evil. (On suotavaa, että tällaiset esitykset eivät ole avoimia yleisölle. Ne vain yllyttävät pahuuteen.)

Suomenkin muslimeilla on suuria vaikeuksia siinä, mitten suhtautua länsimaisen elämän eräisiin piirteisiin, kuten alkoholiin ja esiaviolliseen seksiin.

Sherif Ishaq: To cope with that we have big problems, 'cos we have to separate our children from this kind of acts. (Meillä on suuria ongelmia suhtautua näihin asioihin, koska meidän pitää pitää lapsemme erossa tällaisista asioista.)

Anne Elguwiri: Toivoisin, että suomalaisessa yhteiskunnassa panostettaisiin enemmän lasten kasvatukseen ja muutettaisiin sitä kauheaa valtavirtaa, joka tulee tuolta Amerikasta.

Maahanmuuttajien parissa työskentelevä suomalainen pastori Timo Keskitalo tuntee hyvin islamin uskoisten vaikeudet.

Pastori Timo Keskitalo, Helsingin kansainvälinen seurakunta: Mä en usko, että islam on tärmäyskurssilla kristinuskon kanssa ollenkaan meidän länsimaisissa yhteiskunnissa, vaan islam on törmäyskurssilla uskonnottoman länsimaisen kulttuurin materialismin kanssa.

Voisiko sitten Suomessa käydä kuten Hollannissa, jos joku loukkaisi muslimiväestön tunteita kuten ohjaaja van Gogh?

Munkkiniemen imaami vastaa maltillisesti.

Sherif Ishaq: Whenever something happens against muslims or islam, it is not for the individual to make decision which should happen to that person. We have authorities and scholars to guide us to the right path. (Kun joku loukkaa muslimeja tai islamia, ei ole yksittäisen henkilön asia päättää, mitä tälle loukkaajalle pitäisi tehdä. Meillä on auktoriteetteja ja oppineita, jotka ohjaavat meitä oikealle tielle.)

Kansainvälinen tilanne syyskuun 11.päivän iskuista Irakin sotaan ovat nostattaneet tunteita myös Suomen muslimiväestön keskuudessa.

Imaami Aziz Sabic: America coming only when they need like oil...Every time these soldiers coming, heroin coming, hasis coming, sex and porno and too much alcohol, many things. (Amerikka tulee vain, kun he tarvitsevat öljyä. Aina, kun nämä sotilaat saapuvat, tulee heroiinia, tulee hasista, seksiä ja pornoa ja liikaa alkoholia, monia asioita).

Kurdiaktiivi Abdoulmajid Hakki nosti viime lokakuussa esiin tiettyjen suomalaisten muslimipiirien radikalisoitumisen.

Hakin mukaan Suomessa toimivalla ääri-islamilaisella järjestöllä olisi yhteyksiä terrorismista epäiltyyn kansainväliseen järjestöön. Hakin kommentit aiheuttivat kohun muslimiyhteisössä. Uhkauksiakin on tullut.

Abdoulmajid Hakki: Viestit ovat olleet.. ei tämä asia jää sinne.

Hakin mukaan radikaalimuslimeja on kokoontunut erityisesti Varsinais-Suomessa. Tarkemmin hän ei halua määritellä, keitä he ovat.

Hakki: On niitä Lähi-Idän alueilta tulleita ja sitten on niitä, joilla on tämä ääri-islamilaisuus hyvin vaikea..Haluan korostaa, että Suomi tai Pohjoismaat eivät ole mitenkään heidän vihollisuus. On enemmänkin rauhallinen paikka, jossa voisi rauhoittua ja miettiä ja ehkä suunnitella.

Voisiko Suomessa sitten käydä kuten Hollannissa: radikaali muslimi tappaisi uskontonsa vihollisen.

Hakki: Jos ajatellaan Suomea tai pohjoismaista yhteiskuntaa ylipäätään, on hyvin mahdollista, että tällaista tulee tapahtumaan.

Suojelupoliisissa tämä kaikki tiedetään.

Supo on tähän mennessä löytänyt Suomesta yhteyksiä noin viiteentoista sellaiseen kansainväliseen järjestöön, joilla uskotaan olevan yhteyksiä terroristeihin. Supolla on seurannassa noin 30-40 radikaalia muslimia niin Varsinais-Suomessa kuin muutamalla muullakin paikkakunnalla.

Riittävän vahvaa näyttöä siitä, että terroristeille olisi kerätty rahaa tai henkilöitä olisi värvätty tuleviksi terroristeiksi, ei Supolla ole.

Näytön saaminen, jos sitä ylipäätänsä on saatavissa, onkin hyvin vaikeaa. Supon resurssit eivät riitä kaikkien radikaalien muslimien seurantaan.

Seurannan tekee vaikeaksi myös se, että muslimiyhteisöllä on perinteisesti vilkkaat kansainväliset yhteydet. Mahdollista terrorismin tukemista on vaikea erottaa esimerkiksi normaalista avustustoiminnasta.

Myös maasta toiseen kulkevia islamin saarnamiehiä tarkkaillaan. Suomessa on käynyt hyvin radikaaleja saarnaajia, esimerkiksi Malesiasta.

Rahaa eri maiden muslimiyhteisöjen välillä liikkuu vilkkaasti.

Myös Suomessa toimivia moskeijoita on ylläpidetty kansainvälisillä lahjoituksilla. Samalla lailla Suomesta on mennyt rahaa muun muassa moskeijahankkeeseen Egyptissä.

Suomen muslimijohtajien mukaan avustusten saaminen on kuitenkin vaikeutunut huomattavasti. Se johtuu niin sanotusta terrorismin vastaisesta sodasta. Yhdysvallat on listannut terrorismin tukijoiksi myös avustusjärjestöjä ja niiden tilit on jäädytetty.

Muslimiväestömme suurelle maltilliselle enemmistölle tiettyjen piirien radikalisoituminen ei ole mieluisaa. Asiasta ei mielellään puhuta.

Imaami Sherif Ishaq: I don't think there is anything like radicalism here in Finland as far as I know...(En usko, että Suomessa on radikalismia, ainakaan minun tietääkseni..)

Oulussa vaikuttava imaami kertoi taannoin lehtihaastattelussa, että muslimien joukosta löytyy yksittäisiä kiihkoilijoita.

Samaan on päätynyt myös pastori Keskitalo. Hänen mukaansa militantit islamistit saavat voimansa länsimaisen kulttuurin vapaamielisten piirteiden vastustamisesta.

Timo Keskitalo: On se toinen äärilaita, jotka ovat enemmän radikaaleja, islamilaisen radikaalin opin edustajia, jotka käyttää tätä rappion esimerkkejä ja sanoo tälle suurelle enemmistölle, että kattokaa nyt, mitä tapahtuu. Nyt ei sovi löysäillä, nyt pitää terästäytyä islamilaisessa uskossa ja sen seuraamisessa. Tä radikaalisiipi pyrkii vaikuttamaan ja painostamaan tätä suurta enemmistöä.

Hollannin tapahtumat ovat pakottaneet Länsi-Euroopan maat pohtimaan, millä tavalla muslimit pystyttäisiin paremmin integroimaan länsimaisiin yhteiskuntiin.

Monissa maissa uskotaan, että liiallinen erivapauksien myöntäminen on johtanut myös erilliskulttuurien syntyyn, ei väestönryhmien toimivaan vuorovaikutukseen.

Suomessa uskotaan liberaalin politiikan voimaan.

Esimerkiksi kouluissa on muslimioppilaille taattu paljon erivapauksia, muun muassa musiikin, kuvaamataidon ja liikunnan opetuksen suhteen.

"Laulun voi korvata resitoimalla Koraania opettajalle ja musiikin kuuntelun kuuntelemalla Koraania korvalappustereoilla."

"Kuvataiteessa muslimioppilas voi piirtää, maalata ja muovailla ihmishahmon sijaan jotakin muuta, jos hänen vakaumuksensa sitä edellyttää".

Keskitalo: Yhteiskunnallinen törmäys, joka väistämättä tulee, kun pyritään noudattamaan islamin lakeja perheessä tämän yhteiskunnan keskellä.

Muualla, esimerkiksi Saksassa, katsotaan, että tämänkaltaiset erivapaudet ruokkivat muslimien eriytymistä valtaväestöstä.

Ylitarkastaja Pekka Iivonen, kouluhallitus: Mä en näe, että meillä olisi mitään selkeää suuntaviivaa sille, että Suomeen rakennettaisiin erilaisista lokeroista rakentunut kulttuurien yhteiskunta, vaan kyllä me ollaan vähitellen oppimassa tämä vuoropuhelu eri kulttuurien välillä.

Vuoropuhelua ei ole joissakin tapauksissa parantanut se, että islamin uskontoa opettavilla muslimeilla on ollut radikaaleja mielipiteitä.

Iivonen: Lähinnä on ollut kyse siitä, että opettajan taidot eivät ole riittäneet asian käsittelyyn, opiskelijoiden tai oppilaiden hallintaan. Ja myös omat mielipiteet ovat tulleet ajoittain näkyviin.

Muualla Länsi-Euroopassa on ryhdytty korostamaan sitä, että muslimiväestön on sitouduttava myös länsimaisten demokratioiden pelisääntöihin. Näin vältettäisiin eri kulttuurien eläminen erillään samassa maassa.

Suomalaisten muslimien ja valtaväestön eristäytyminen toisistaan, arvomaailmojen ristiriidat ja kireä kansainvälinen tilanne: se voisi olla kasvualustana ääriaineksille.

Siikala: Mä olen huolestunut Suomesta, mä olen huolestunut Suomen tulevaisuudesta. Jos me alistutaan siihen tilanteeseen, että me eletään täällä pikku ghetoissa, emmekä ole toistemme kanssa tekemisissä.

suursuomalainen said...

Holohoaxista ja holocaust-teollisuudesta saksalaisten kukkarolla

Kyllä saksalaisia ja japanilaisia tapettiin enempi kuin juutalaisia. Esim. saksalaiset kaupungin ja kylät kokonaisia holocaustkeskuksia, samoin kuin Hirosima ja Nagasagi

Totuus kunniaan ja oheiselle valhehölmöilylle loppu:

Välinpitämättömyyttäkin syytä pyytää anteeksi
09.11.2000
PÄÄMINISTERI Paavo Lipposen anteeksipyyntö juutalaisten pakolaisten muistomerkillä sunnuntaina oli arvokas ja hieno teko. Hän korosti myös aivan oikein että yhdenkin luovutus oli julmaa.
Natsi-Saksan tavoitteena oli tuhota kaikki juutalaiset maan päältä. ”Holokaustin kaikki uhrit eivät olleet juutalaisia, mutta kaikki juutalaiset olivat uhreja”, totesi Juutalaisen seurakunnan johtaja Gideon Bolotowsky muistomerkillä.
Kirkolliskokous keskustelee myös juutalaisuudesta ja juutalaisvainoista tällä viikolla. Onpa tehty aloitekin, että kirkko antaisi julkilausuman, jossa ilmaisisi kantansa juutalaisuuteen ja ennen kaikkea tuomitsisi juutalaisvainot.
Kirkon johto on kuitenkin ollut haluton antamaan julkilausumaa – miksi, olisiko siitä jotain haittaa? Hämmentävä olikin arkkipiispan ”toisaalta-toisaalta” näkemys: Suomi kuitenkin takasi yhtäläiset oikeudet myös juutalaisille, eikä pidä liikaa korostaa näiden muutamien luovuttamista, oli arkkipiispan viesti. Toki hänkin piti perusteltuna anteeksipyyntöä valtiovallan taholta.
Ihmisarvo on ehdoton, ja loukkaus yhtä ihmistä kohtaan on samalla loukkaus koko ihmisyyttä kohtaan. Ja lopulta: mikään kärsimys ei voi olla suurempi kuin yhden ihmisen kärsimys, vaikka se toistuisi kuuteen miljoonaan kertaan, kuten natsi-Saksassa tapahtui.
Kirkko on vaiennut luvattoman kauan oppi-isänsä Martti Lutherin juutalaisvastaisista mielipiteistä. ”Kiusalliset” kysymykset eivät kuitenkaan poistu vaikenemalla, vaan selvittämällä ja tekemällä avoimen tilin oman historiansa kanssa.
Selvitettävä kysymys on mm. se, onko saksalaisen, juutalaisvastaisen kirkon oppi-isän näkemyksillä jotain yhteyttä natsi-Saksan juutalaisvainoihin – satojen vuosien etäisyydestä huolimatta?
Kun Saksa marssitti juutalaisia kaasukammioihin, viralliset kirkot vaikenivat – välinpitämättömyyttäänkö? Bolotowsky totesi muistomerkillä, että holokausti ei johtunut siitä, että natseja oli niin paljon ja vastustajia vähän, vaan siitä, että välinpitämättömiä oli niin paljon.
Anteeksipyydettävää on historiassa yhä paljon jäljellä.

LÄHI-IDÄSSÄ on jälleen levotonta, väkivalta uhkaa tuhota koko heiveröiset rauhanpyrkimykset.
Israel ja palestiinalaiset tarvitsevat tässä prosessissa ulkopuolista, mutta tasapuolista ja oikeudenmukaista tukea. Suomen tuki yksipuolisesti Israelin tuomitsevalle lauselmalle ei tätä tavoitetta palvellut.
Rauhaan on kuitenkin pyrittävä, ja toivoa siitä pidettävä yllä, sillä rauhalle ei ole vaihtoehtoa.
Sen toisen vaihtoehdon historia tuntee liiankin hyvin.

Väkivallasta kallis
lasku yhteiskunnalle

Väkivallalla on monet kasvot. On väkivaltaa kadulla, koulussa ja kodin seinien sisäpuolella, henkistä ja fyysistä. Rasistinen väkivalta on kasvava ja pelottava ilmiö.
Väkivalta kohdistuu yleensä aina heikompaan osapuoleen ja on siis raukkamaista. Harva tappelee vertaisensa tai vahvempansa kanssa.
Väkivalta tuottaa suunnatonta kärsimystä erityisesti perheissä, mutta väkivalta tulee kalliiksi myös yhteiskunnalle. Pelkästään naisiin kohdistuva väkivalta maksaa veronmaksajille vuosittain 1 mrd mk.
Väkivalta työllistää poliisia, oikeuslaitosta ja terveydenhuoltoa - turvakodit ja terapiapalvelut ovat välttämättömiä, mutta maksavat.
Väkivaltaan ei pidä alistua. Iskuja kotona sietävä nainen ei ole sankari, vaan uhri jonka on itse tultava ulos ”kaapista”. Tukea saa eikä sen hakeminen ole häpeällistä. Häpeällistä on lyöminen.
Lähimmäisapu ja ”toveriseurat” joissa asioista voi keskustella, ovat hyvä ensi askel, eivätkä aiheuta kuluja itselle eikä yhteiskunnalle.
ULLA RIUTTA


Kansakunnallinen ajattelija http://www.kavkaz.fi Seppo Lehto